.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی
سامانه اطلاعات مکانیGIS همزمان با روز جهانی GIS، در شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران راه اندازی شد.

به گزارش شمال نیوز ،بهزاد برارزاده معاون برنامه ریزی و منابع انسانی آبفاشهری مازندران گفت: با توجه به فعال شدن اداره سامانه موقعیت مکانی در واحد فناوری اطلاعات و در راستای ترویج فرهنگGIS و نیز توسعه پورتال شرکت، این سامانه به آدرس www.GIS.ABFA-MAZANDARAN.IR راه اندازی شد.

وی افزود: دانش GIS یکی از فناوری های نوین جغرافیایی محسوب می شود که امروزه در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی به ابزاری قدرتمند برای تشکیل بانک های اطلاعاتی، بازیابی و تحلیل اطلاعات مکانی و رقومی تبدیل شد. 

معاون آبفاشهری مازندران گفت: دامنه کاربرد این فناوری در حوزه های گوناگون چون علوم جغرافیایی، شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست، زمین شناسی، شبکه های انتقال آب و فاضلاب و ارتباطات هر روز، بیشتر و گسترده تر می شود.

برارزاده GIS را یکی از پایه های اصلی تصمیم سازی و تصمیم گیری در عرصه های مختلف مدیریتی و اجرایی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم های اطلاعات مکانی برای تمامی دستگاه های اجرایی که به نوعی برای انجام وظایف ذاتی و یا اجرای طرح ها و برنامه های خود با پهنه های جغرافیایی سر و کار دارند، اجتناب ناپذیر است، گفت: کشورهای در حال توسعه با تخصیص منابع مالی و انجام سرمایه گذاری های سنگین به دنبال توسعه پایگاه های اطلاعات مکانی و رقومی و افزایش قدرت و توان تجزیه و تحلیل با بهره گیری از جی آی اس هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.